Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de Virtual Run of de afgelaste editie? Bekijk dan hieronder de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan contact op via ons Helpdesk e-mailadres. Wij doen onze uiterste best om jouw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

FAQ Virtual Run

Q: Hoe registreer ik mijn finishtijd in de Virtual Run App?
A: Voor de registratie van jouw finishtijd maken wij gebruik van Strava. Een complete instructie voor de Virtual Run App vind je hier.

Q: Ik heb mijn run voltooid in Strava, maar mijn finishtijd is niet gesynchroniseerd met de Virtual Run App. Hoe kan dit opgelost worden?
A: Stuur ons via het Helpdesk e-mailadres een e-mail met daarin jouw voor- en achternaam, startnummer en de URL-link van jouw Strava activiteit. Dan zorgen we dat jouw finishtijd wordt toegevoegd aan de uitslagenpagina. In de app kunnen we het helaas niet meer toevoegen. 

Q: Hoe kan het dat mijn finishtijd in Strava verschilt van de finishtijd die wordt getoond in de Virtual Run App?
A: Strava registreert van jouw activiteit twee soorten tijden: de beweegtijd en de verstreken tijd. De beweegtijd is de tijd dat je daadwerkelijk hebt hardgelopen. De verstreken tijd is de tijd dat je hebt hardgelopen inclusief de tijd dat je jouw sporthorloge of tracking app op pauze hebt gezet. De Virtual Run App neemt alleen de verstreken tijd over, omdat alle stops onderweg onderdeel zijn van jouw virtuele race net als bij een reguliere wedstrijd.

Q: Ik heb mijn run in Strava per ongeluk als twee (of meerdere) losse activiteiten volbracht en kan nu niet mijn finishtijd terugvinden in de app. Hoe kan dit? 
A: Helaas kan jouw Virtual Run alleen als een aaneengesloten activiteit worden geregistreerd in de app. We kunnen jouw finishtijd wel handmatig toevoegen aan onze uitslagenpagina. Stuur ons dan via het Helpdesk e-mailadres jouw finishtijd. Deel hiervoor de Strava-URL’s van jouw losse activiteiten. Het is ook mogelijk om jouw Virtual Run opnieuw, op de juiste manier, te volbrengen.

Q: Waar vind ik mijn inloggegevens voor de Virtual Run App?
A: Voor het registeren van jouw Virtual Run dien je in te loggen in de app via de ‘My Virtual Run’ knop in het menu. Hier log je in met jouw startnummer die je van ons hebt toegewezen gekregen en de geboortedatum die je hebt opgegeven tijdens jouw inschrijving. Deze gegevens staan vermeld in de inschrijfbevestiging die je van ons per e-mail hebt ontvangen.

Q: Kan ik ook zonder een Strava account meedoen aan de Virtual Run? 
A: Nee, dat is helaas niet mogelijk. Je kunt jouw finishtijd alleen registreren via een koppeling met jouw Strava account, nadat je met een sporthorloge of andere GPS-tracker jouw run hebt vastgelegd. Het aanmaken van een account op Strava is gratis.

Q: Ik heb mijn run volbracht in Strava, maar mijn finishtijd wordt niet gesynchroniseerd met de Virtual Run App. Hoe kan dit?
A: Dit kan komen omdat je de Strava verificatie URL op jouw e-mailadres nog niet hebt bevestigd. Zorg dat je dat wel hebt voltooid voordat je van start gaat met jouw Virtual Run.

Q: Ik heb geen sporthorloge, hoe kan ik dan toch de tijd van mijn Virtual Run vastleggen? 
A: Als je geen sporthorloge hebt, neem dan tijdens het hardlopen je telefoon mee en maak gebruik van de ‘opnemen/recording’ functie in de Strava app. Klik hier voor meer informatie.

Q: Is er een tijdslimiet voor de afstand die ik ga volbrengen?
A: Nee, wij hanteren bij de Virtual Run geen tijdslimieten. Het is toegestaan om jouw run tussentijds te pauzeren, maar dient wel aaneengesloten te worden volbracht (op één dag).

Q: Dien ik de exacte afstand te lopen waarvoor ik heb ingeschreven of kan ik ook meer kilometers lopen?
A: Meer kilometers lopen is toegestaan, de app registreert alleen wel de finishtijd van jouw totaal gelopen afstand. Een voorbeeld: je staat ingeschreven voor de halve marathon, maar loopt 25 km, dan toont de app op het finishcertificaat jouw eindtijd op de 25 km.

Q: Wanneer is mijn uitslag zichtbaar op de uitslagenpagina op de website?
A: Jouw uitslag staat 72 uur nadat je jouw Virtuele Run hebt volbracht op onze uitslagenpagina.

Q: Wanneer ontvang ik mijn medaille en/of Mizuno Raceshirt?
A: Indien je bij inschrijving een medaille en/of Mizuno Raceshirt hebt besteld, dan ontvang je deze uiterlijk 31 oktober thuisgestuurd.

Q: Wat zijn de starttijden van de Virtual TCS Amsterdam Marathon?
A: Je kunt de Virtual Run op elk gewenst tijdstip lopen tussen 18 oktober (00:00:00 UTC / GMT +2 uur) en 25 oktober 2020 (23:59:59 UTC / GMT +1 uur).

Q: Tot wanneer kan ik mij inschrijven voor de Virtual Run?
A: Inschrijven voor de Virtual Run is niet meer mogelijk. Na deze datum is inschrijven niet meer mogelijk.

Q: Krijg ik een fysiek startnummers thuisgestuurd? 
A: Bij de Virtual Run kun je na het downloaden en koppelen van jouw startnummer in de app je eigen startnummer maken. Je ontvangt per post geen fysiek startnummer. 

Q: Kan ik de afstand van de Virtual Run waarvoor ik heb ingeschreven, nog wijzigen?
A: Nee, dit is niet meer mogelijk.

FAQ afgelaste editie

Q: Waarom wordt de TCS Amsterdam Marathon 2020 afgelast?
A: Ondanks het sterk aangepaste programma hebben de Gemeente Amsterdam en organisator Le Champion besloten het hardloopevenement te annuleren, gezien het toenemende aantal coronabesmettingen in de hoofdstad. Ook vormt het internationale karakter van de TCS Amsterdam Marathon nu een nadeel. Deelnemers komen uit de hele wereld: in het Olympisch Stadion zouden normaal gesproken 140 verschillende nationaliteiten aan de start staan. De ontwikkeling van het coronavirus in de laatste weken zorgt ervoor dat het niet meer verantwoord is om vanuit de gemeente een vergunning te verstrekken voor de TCS Amsterdam Marathon 2020.

Q: Ik stond ingeschreven voor de afgelaste editie. Wat gebeurt er met mijn inschrijving en extra bestelde producten voor de editie van 2020?
A: Jouw startbewijs, inclusief bestelde extra’s, blijven geldig voor de editie van 2021 op zondag 17 oktober. Het is helaas niet mogelijk om jouw inschrijfgeld te restitueren. Wij laten jou uiterlijk 1 december weten hoe je jouw startbewijs kunt omzetten naar de editie van 2021, je hoeft daar nu nog niets voor te doen.

Q: Ik ben lid van Le Champion en stond ingeschreven voor de afgelaste editie. Wat gebeurt er met mijn inschrijving en extra bestelde producten voor de editie van 2020?
A: Tot en met 7 september 2020 geldt: je kunt jouw inschrijving annuleren en je hebt recht op 100% restitutie van het volledige pakket. Je kunt jouw inschrijving annuleren door een ticket aan te maken.

Vanaf 8 september 2020 geldt: je hebt geen recht meer op restitutie. Je neemt jouw volledige pakket mee naar de editie van 2021, mits je geen restitutie ontvangen hebt. Je ontvangt voor 1 december bericht hoe je jouw startbewijs kunt omzetten naar de editie van 2021.

Q: Ik ben geen lid van Le Champion. Wat gebeurt er met mijn inschrijving en extra bestelde producten voor de editie van 2020?
A: Je hebt geen recht op restitutie. Je neemt jouw volledige pakket mee naar de editie van 2021. Je hoeft nog niets te doen. Je ontvangt voor 1 december bericht hoe je jouw startbewijs kunt omzetten naar de editie van 2021.

Q: Ik ben een bedrijf/goed doel. Wat gebeurt er met mijn inschrijving en extra bestelde producten?
A: Tot en met 7 september 2020 geldt: je kunt jouw inschrijving annuleren en je hebt recht op 50% restitutie van het volledige pakket. Je kunt jouw inschrijving annuleren door een ticket aan te maken.

Vanaf 8 september 2020 geldt: je hebt geen recht meer op restitutie. Je neemt jouw volledige pakket mee naar de editie van 2021, mits je geen restitutie ontvangen hebt. Je ontvangt voor 1 december bericht hoe je jouw startbewijs kunt omzetten naar de editie van 2021.

Q: Hoe kan ik mijn volledige pakket doorzetten naar de editie van 2021?
A: Je hoeft hier op dit moment nog niets voor te doen. Je ontvangt voor 1 december bericht hoe je jouw startbewijs kunt omzetten naar de editie van 2021.

Q: Wanneer opent de inschrijving voor de editie van 2021?
A: De inschrijving voor de TCS Amsterdam Marathon 2021 opent op maandag 7 december 2020.

Q: Het is voor mij niet mogelijk om deel te nemen aan de editie van 2021. Wat gebeurt er met mijn inschrijving en extra bestelde producten?
A: Je hebt geen recht op restitutie. Je neemt jouw volledige pakket mee naar 2021. Alle ingeschreven deelnemers krijgen een startbewijs in 2021. Vanaf het moment dat het startbewijs omgezet kan worden, kan deze ook zonder extra kosten overgedragen worden aan iemand anders. Dit kan t/m 1 maart via ons vraag- en aanbodplatform op de website. Mocht dit op korte termijn niet lukken, zet het startbewijs dan eerst op jouw eigen naam en verkoop het startbewijs na 1 maart via onze social media kanalen of website.

Q: Kan ik mijn inschrijving wijzigen als deze doorgezet wordt naar 2021?
A: Ja, dit is mogelijk. Alle ingeschreven deelnemers ontvangen voor 1 december bericht hoe het startbewijs om te zetten. Daarin staat ook uitgelegd hoe je het startbewijs kunt wijzigen naar een andere afstand of hoe je extra producten kunt bestellen.

Q: Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen?
A: Zodra jouw startbewijs is omgezet naar de editie van 2021, kun je het startbewijs overdragen aan een nieuwe deelnemer. Een uitleg hierover volgt in het bericht voor 1 december.

Q: Ik heb een startvak toegewezen gekregen, wat gebeurt hiermee?
A: Volgend jaar start jij in hetzelfde startvak als dat je dit jaar hebt toegewezen gekregen. Mocht jouw ingevulde finishtijd het komende jaar veranderen, dan kun je dit aanpassen bij het omzetten van jouw startbewijs.

Q: Wat gebeurt er met de vrijwillige bijdrage die ik heb gedaan bij inschrijving?
A: Wij maken alle donaties over naar ons goede doel, het Cancer Centrum Amsterdam.