Veelgestelde vragen

Voor vragen verwijzen wij naar onderstaande Q&A. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, stuur ons dan een bericht via deze link.

FAQ Virtual Run

Q: Wanneer vindt de Virtual TCS Amsterdam Marathon plaats?
A: De Virtual Run gaat op zondag 18 oktober van start. Je krijgt t/m zondag 25 oktober de tijd om jouw gekozen afstand te volbrengen (op één dag). Je kiest dus zelf de meest optimale dag voor jouw Virtuele Run in de periode van 18 t/m 25 oktober 2020. 

Q: Tot wanneer kan ik mij inschrijven voor de Virtual Run?
A: Inschrijven voor de Virtual Run is mogelijk t/m woensdag 14 oktober 2020. Na deze datum is inschrijven niet meer mogelijk.

Q: Ik stond ingeschreven voor de afgelaste editie van de TCS Amsterdam Marathon, mag ik gratis meedoen aan de Virtual Run?
A: Hardlopers die stonden ingeschreven voor de afgelaste editie, mogen gratis meedoen aan de Virtual Run. Deelnemers zijn hierover persoonlijk geïnformeerd.

Q: Ik stond ingeschreven voor de hele marathon. Waarom moet ik bij de Virtual Run betalen als ik het Mizuno Raceshirt wil ontvangen?
A: Jouw inschrijving voor de hele marathon was inclusief het Mizuno Raceshirt. Deze inschrijving wordt volledig omgezet naar de editie van 2021. Volgend jaar ontvang jij dus het nieuwe raceshirt. Indien je het raceshirt van dit jaar wilt ontvangen, dan dien je deze te bestellen bij jouw inschrijving voor de Virtual Run.

Q: Ik stond ingeschreven voor Mizuno Halve Marathon of TCS 8 km en heb toen het raceshirt als extra optie besteld. Waarom moet ik bij de Virtual Run opnieuw betalen als ik het Mizuno Raceshirt wil ontvangen?
A: Jouw inschrijving voor de afgelaste editie, inclusief bestelde extra’s zoals het Mizuno Raceshirt, wordt volledig omgezet naar de editie van 2021. Volgend jaar ontvang jij dus zonder extra betaling het nieuwe raceshirt. Indien je het raceshirt van dit jaar wilt ontvangen, dan dien je deze te bestellen bij jouw inschrijving voor de Virtual Run.

Q: Ik ben lid van Le Champion, mag ik gratis meedoen aan de Virtual Run?
A: Leden van Le Champion konden hun inschrijving voor de afgelaste editie annuleren, waarmee zij restitutie van het inschrijfgeld hebben gekregen. Leden van Le Champion dienen daarom de reguliere inschrijfkosten voor de Virtual Run te betalen.

Q: Kan ik de afstand van de Virtual Run waarvoor ik heb ingeschreven, nog wijzigen?
A: Ja, dit kun je t/m woensdag 14 oktober 2020 aan ons doorgeven. Stuur ons een bericht via deze link.

Q: Wanneer is de Virtual Run app beschikbaar?
A: De Virtual Run app is vanaf begin oktober gratis te downloaden in de App en Play Store. We geven alle ingeschreven deelnemers een seintje zodra de app live staat!

Q: Wat zijn de starttijden van de Virtual TCS Amsterdam Marathon?
A: Je kunt de Virtual Run op elk gewenst tijdstip lopen.

Q: Wanneer ontvang ik mijn medaille en/of Mizuno raceshirt?
A: Indien je bij inschrijving een medaille en/of Mizuno raceshirt hebt besteld, dan ontvang je deze uiterlijk 31 oktober thuisgestuurd.

FAQ afgelaste editie

Q: Waarom wordt de TCS Amsterdam Marathon 2020 afgelast?
A: Ondanks het sterk aangepaste programma hebben de Gemeente Amsterdam en organisator Le Champion besloten het hardloopevenement te annuleren, gezien het toenemende aantal coronabesmettingen in de hoofdstad. Ook vormt het internationale karakter van de TCS Amsterdam Marathon nu een nadeel. Deelnemers komen uit de hele wereld: in het Olympisch Stadion zouden normaal gesproken 140 verschillende nationaliteiten aan de start staan. De ontwikkeling van het coronavirus in de laatste weken zorgt ervoor dat het niet meer verantwoord is om vanuit de gemeente een vergunning te verstrekken voor de TCS Amsterdam Marathon 2020.

Q: Ik stond ingeschreven voor de afgelaste editie. Wat gebeurt er met mijn inschrijving en extra bestelde producten voor de editie van 2020?
A: Jouw startbewijs, inclusief bestelde extra’s, blijven geldig voor de editie van 2021 op zondag 17 oktober. Het is helaas niet mogelijk om jouw inschrijfgeld te restitueren. Wij laten jou uiterlijk 1 november weten hoe je jouw startbewijs kunt omzetten naar de editie van 2021, je hoeft daar nu nog niets voor te doen.

Q: Ik ben lid van Le Champion en stond ingeschreven voor de afgelaste editie. Wat gebeurt er met mijn inschrijving en extra bestelde producten voor de editie van 2020?
A: Tot en met 7 september 2020 geldt: je kunt jouw inschrijving annuleren en je hebt recht op 100% restitutie van het volledige pakket. Je kunt jouw inschrijving annuleren door een ticket aan te maken.

Vanaf 8 september 2020 geldt: je hebt geen recht meer op restitutie. Je neemt jouw volledige pakket mee naar de editie van 2021, mits je geen restitutie ontvangen hebt. Je ontvangt voor 1 november bericht hoe je jouw startbewijs kunt omzetten naar de editie van 2021.

Q: Ik ben geen lid van Le Champion. Wat gebeurt er met mijn inschrijving en extra bestelde producten voor de editie van 2020?
A: Je hebt geen recht op restitutie. Je neemt jouw volledige pakket mee naar de editie van 2021. Je hoeft nog niets te doen. Je ontvangt voor 1 november bericht hoe je jouw startbewijs kunt omzetten naar de editie van 2021.

Q: Ik ben een bedrijf/goed doel. Wat gebeurt er met mijn inschrijving en extra bestelde producten?
A: Tot en met 7 september 2020 geldt: je kunt jouw inschrijving annuleren en je hebt recht op 50% restitutie van het volledige pakket. Je kunt jouw inschrijving annuleren door een ticket aan te maken.

Vanaf 8 september 2020 geldt: je hebt geen recht meer op restitutie. Je neemt jouw volledige pakket mee naar de editie van 2021, mits je geen restitutie ontvangen hebt. Je ontvangt voor 1 november bericht hoe je jouw startbewijs kunt omzetten naar de editie van 2021.

Q: Hoe kan ik mijn volledige pakket doorzetten naar de editie van 2021?
A: Je hoeft hier op dit moment nog niets voor te doen. Je ontvangt voor 1 november bericht hoe je jouw startbewijs kunt omzetten naar de editie van 2021.

Q: Wanneer opent de inschrijving voor de editie van 2021?
A: De inschrijving voor de TCS Amsterdam Marathon 2021 opent op maandag 2 november 2020.

Q: Het is voor mij niet mogelijk om deel te nemen aan de editie van 2021. Wat gebeurt er met mijn inschrijving en extra bestelde producten?
A: Je hebt geen recht op restitutie. Je neemt jouw volledige pakket mee naar 2021. Alle ingeschreven deelnemers krijgen een startbewijs in 2021. Vanaf het moment dat het startbewijs omgezet kan worden, kan deze ook zonder extra kosten overgedragen worden aan iemand anders. Dit kan t/m 1 maart via ons vraag- en aanbodplatform op de website. Mocht dit op korte termijn niet lukken, zet het startbewijs dan eerst op jouw eigen naam en verkoop het startbewijs na 1 maart via onze social media kanalen of website.

Q: Kan ik mijn inschrijving wijzigen als deze doorgezet wordt naar 2021?
A: Ja, dit is mogelijk. Alle ingeschreven deelnemers ontvangen voor 1 november bericht hoe het startbewijs om te zetten. Daarin staat ook uitgelegd hoe je het startbewijs kunt wijzigen naar een andere afstand of hoe je extra producten kunt bestellen.

Q: Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen?
A: Zodra jouw startbewijs is omgezet naar de editie van 2021, kun je het startbewijs overdragen aan een nieuwe deelnemer. Een uitleg hierover volgt in het bericht voor 1 november.

Q: Ik heb een startvak toegewezen gekregen, wat gebeurt hiermee?
A: Volgend jaar start jij in hetzelfde startvak als dat je dit jaar hebt toegewezen gekregen. Mocht jouw ingevulde finishtijd het komende jaar veranderen, dan kun je dit aanpassen bij het omzetten van jouw startbewijs.

Q: Wat gebeurt er met de vrijwillige bijdrage die ik heb gedaan bij inschrijving?
A: Wij maken alle donaties over naar ons goede doel, het Cancer Centrum Amsterdam.