Sportvoeding

ISOSTAR
Is een sportmerk met een uitgebreid assortiment voor iedereen die op zoek is naar producten aangepast aan de specifieke noden die je lichaam heeft om optimaal energie aan te leveren en te verwerken tijdens fysieke inspanningen. Elke fase van de sport heeft specifieke behoeften en daar zijn de Isostar producten op aangepast. Zo zijn er voedingsmiddelen die je gebruikt voor, tijdens en na de training of wedstrijd.

sportvoeding1

 

 

 

Als voorbereiding
De voeding van een sporter voor een inspanning of een competitie is één van de sleutelfactoren om goed te presteren: een slechte voeding kan aan de basis liggen van een te lage bloedsuikerspiegel, uitdroging, spijsverteringsproblemen en minder goede prestaties.

Of het nu gaat om sportvoeding voor een marathon, triatlon, een trail, een wielerwedstrijd, een mountainbikewedstrijd of elke andere langdurige inspanning, het lichaam moet voor de inspanning worden voorbereid om de noodzakelijke energie en hydratatie te hebben om maximaal te kunnen presteren op de dag van de training of competitie. Het is belangrijk dat je niet wacht tot de dag van de inspanning om de reserves energie en water op te bouwen.

Onze keuze:
sportvoeding2

 


Tijdens de inspanning
Een langdurige inspanning wordt begeleid door het verlies van hydromineralen en als de training of wedstrijd meer dan een uur duurt, moet het lichaam het nodige verwerken om goede prestaties te leveren zoals: de koolhydraten, elektrolyten en een goede hydratatie. Voor inspanningen dat meer dan een uur duren, moet het lichaam voldoende koolhydraten opbouwen in de meeste consistente en reguliere manier. De regelmatige consumptie om de 15-20 minuten van isotone drank of een energie gel of reep zal zorgen voor hydratatie en energie-inname voor optimale prestaties. De sensatie van dorst is een slechte factor. Het is daarom belangrijk om te drinken voor je dorst krijgt!

Onze keuze:

sportvoeding3

 

Na de inspanning
Na een intensieve inspanning heeft het lichaam uren, zelfs dagen nodig om te recupereren. Een aangepaste voeding tijdens, maar ook na de inspanning kan het lichaam helpen om sneller te recupereren en bepaalde ongemakken te vermijden (uitdroging, vermoeidheid, peesontstekingen, enz.).

Drie cruciale punten moeten in aanmerking worden genomen tijdens de recuperatiefase:

  • De rehydratatie van het lichaam
  • Het herstel van de voorraden energie en elektrolyten
  • Het herstel en de opbouw van de spieren

Een isotone drank rijk aan koolhydraten die na de inspanning en ten laatste binnen 3 uur na het einde van de activiteit wordt opgenomen, zal helpen om die eerste twee doelstellingen te vervullen. Voor het spierherstel zal de aanvoer van aminozuren in de eiwitten helpen om kleine letsels veroorzaakt door de fysieke activiteit te herstellen. Ook hier moet deze aanvoer zo snel mogelijk na afloop van de inspanning gebeuren, ten laatste binnen 3 uur na het einde van de activiteit.

Onze keuze:

sportvoeding4

 

 

 

 

 

 

Voor meer informatie kijk op:  www.isostar.nl.

Mis niets en ontvang het laatste hardloopnieuws

Schrijf je in voor de nieuwsbrief