Le Champion
NederlandsEnglishDeutschFrançaisEspañol

Nieuws

Draag de Gouden Veters en steun onderzoek naar kanker

24-09-2013

De TCS Amsterdam Marathon roept haar deelnemers massaal op om zondag 20 oktober aan de start te verschijnen met de speciale gouden veters. De Gouden Veter Actie is opgezet door Tata Consultancy Services (TCS), Mizuno en Le Champion. Met het kopen en dragen van deze gouden veters laten lopers zien dat zij in actie komen voor het officiële goede doel van de TCS Amsterdam Marathon; VUmc Cancer Center Amsterdam (VUmc CCA), dat onderzoek naar kanker doet. De 38e editie van de marathon heeft een gouden thema en is gelinkt aan het behaalde IAAF Gold Label. Een paar gouden veters is vanaf € 5,00 aan te schaffen waarvan de volledige opbrengst ten goede komt aan VUmc CCA.

VUmc CCA is dit jaar voor de tweede keer als goed doel verbonden aan de TCS Amsterdam Marathon. Vorig jaar is bewezen dat de lopers en de sponsoren VUmc CCA een warm hart toedragen; er werd maar liefst € 115.000,- opgehaald. Deelnemers hebben bij inschrijving momenteel al gul geschonken aan dit goede doel: de teller staat nu op € 50.000. Dat is ten opzichte van vorig jaar een verdubbeling. VUmc CCA komt zelf ook volop in actie. Er starten dit jaar meer dan duizend lopers in hun team, waaronder vele bedrijven. Zelf lopen er zo’n honderd VUmc-ers mee. Sponsoren TCS, Mizuno, het VUmc CCA en organisator Le Champion starten deze actie om nog meer geld voor onderzoek naar kanker op te halen. Eén van de activiteiten is de Gouden Veter Actie.

TCS is als titelsponsor vanaf het begin af aan nauw betrokken bij de samenwerking met VUmc CCA. Amit Kapur, Regional Director and Head Benelux TCS: “Zoals marathondeelnemers steeds weer hun best doen om hun persoonlijke prestaties te verbeteren, doen wij aan de zijlijn van de TCS Amsterdam Marathon ons best om tot vernieuwende en aansprekende ideeën te komen waar de hele maatschappij van kan profiteren. Vorig jaar hebben we gezamenlijk een significant bedrag opgehaald voor onderzoek naar kanker. Met het ‘Gouden Veters-initiatief’ dit jaar kunnen deelnemers en toeschouwers nog meer bijdragen aan onderzoek naar kanker en aan een gezonde levensstijl. Laten we er naar streven om op beide punten records te blijven breken.”

Jean-Paul van der Linden, directeur Mizuno Corporation Netherlands: “Als jarenlange hoofdsponsor van de grootste marathon van Nederland dragen we graag bij aan dit geweldige initiatief. Zo kunnen we extra aandacht  vragen en geld in zamelen om kankeronderzoek door VUmc CCA mede mogelijk te maken.”

VUmc Cancer Center Amsterdam heeft als doel patiënten met kanker langer te laten leven en zo veel mogelijk te genezen. Het is hun missie om een doorbraak te forceren door innovatieve behandelingen te ontwikkelen en voor iedereen met kanker, een therapie op maat te hebben. Hiervoor is onderzoek cruciaal. Met het bedrag dat in 2012 werd opgehaald dankzij de TCS Amsterdam Marathon, kon een jaar lang onderzoek worden gedaan door één onderzoeker. VUmc CCA streeft er naar om met de opbrengsten van 2013 twee onderzoekers aan het werk te zetten.

De Gouden Veters kosten minimaal € 5,00 en zijn te koop op de Marathon Expo, die plaatsvindt op 18, 19 en 20 oktober in Sporthallen Zuid, vlakbij het Olympisch Stadion. Ze zijn ook vanaf 11 oktober in het VU medisch centrum en bij diverse Runnersworld winkels verkrijgbaar en nu al online te bestellen via www.goldenlaces.nl.

Geef een reactie

TATA Consultancy Services
Mizuno IAmsterdam
Sky Radio Telegraaf KLM JCDecaux AA Drink De Echo